First week downunder! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Hendriks - WaarBenJij.nu First week downunder! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura Hendriks - WaarBenJij.nu

First week downunder!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Juli 2016 | Australië, Melbourne

Zo. Mijn eerste weekje in Australie zit erop! Na twee lange, ik herhaal, lange vluchten (11 uur en 9 uur) kwam ik donderdag de 23e dan eindelijk aan in Melbourne. Het is hier nu dus winter, dus toen ik aankwam om 9 uur ’s avonds was het donker, koud en nat. Het is hier nu gemiddeld 10 tot 15 graden overdag, maar ’s nachts koelt het best af, tot ongeveer 5 graden. Ik nam vanuit het vliegveld een bus naar het centrum en daarna moest ik nog een stukje met de trein naar Richmond station. Het adres waar ik verblijf is 20 Tyson street in Richmond. Vanuit het station is het nog geen 2 minuten lopen. Het ligt echt op een toplocatie. Vanuit hier ben je heel snel in de stad, maar ook bij het strand en de royal botanic gardens. Ik zal even met mijn huis beginnen. Het is een internationaal huis. Ik heb 4 huisgenootjes: Christa uit Canada, Gabby uit Brazilie, Sonia uit Duitsland en Kasia uit Polen. Kasia gaat over een week reizen en dan weer terug naar huis. Sonia, Christa en Gabby werken alle drie en zijn hier op een working holiday visa.

Christa heeft me vrijdag meteen meegenomen naar Coles, de dichtstbijzijnde supermarkt. En heeft me laten zien waar de drogist zit en de wasserette, aangezien we geen wasmachine in huis hebben. Richmond is een erg leuke buurt. Er zijn hier een paar grote straten met barretjes, restaurants, en kleine winkels. De huizen hebben allemaal van die schattige veranda’s en hekjes voor het huis. Doet me een beetje aan Amerikaanse buitenwijken denken. Als je in Richmond de wat hoger gelegen straten opzoekt, heb je ook een prachtig uitzicht over Melbourne’s skyline. Vooral in de avond is het in Richmond super mooi!

Vrijdagavond ben ik met Jason naar een echte Australische football match geweest. Hij woont in Glen Waverley, een wijk in het oosten van Melbourne. Ik ben eerst met de trein naar Glen Waverley station gegaan, waar hij me zou oppikken met de auto. Was natuurlijk suuuuper leuk om hem weer te zien! Voelt niet alsof het 2,5 jaar geleden is. Hij zei het lijkt net alsof ik je vorige week nog gezien heb.. wat super fijn is natuurlijk. Hij heeft me eerst laten zien waar hij woont en daarna zijn we met de trein terug naar de stad gegaan. Flinders street is de meest bekende straat. Hieraan grenst Federation Square, een plein wat een beetje hogerop gelegen ligt waardoor je een mooi uitzicht over Melbourne’s skyline hebt. We zijn bij Flinders street station uitgestapt en langs de Yarra river gelopen, richting Melbourne Cricket Ground. Zo heet het stadium. Niet te verwarren, het heet Cricket ground, maar er wordt football gespeeld. Waarom heet het dan cricket ground? Omdat het op chricketvelden gespeeld wordt. Jason heeft me het spel proberen uit te leggen, maar erg makkelijk is het niet als je er niet mee bent opgegroeid. Voor mij lijkt het erg veel op rugby, maar dat is het toch echt niet haha. Er zijn twee teams van 18 spelers die via gooien en schoppen de ovalen bal tussen twee palen van de tegenpartij proberen te krijgen. Je mag elkaar dus ook tackelen, waarbij bijna alles geoorloofd is lijkt het wel. Spelers gaan ook regelmatig met elkaar op de vuist als het ze niet bevalt… het stadium is enorm groot, en Australiërs schreeuwen hun favo spelers ook maar al te graag toe. Niet dat ze daar ook maar iets van horen haha. Het was in ieder geval een erg leuke ervaring!

Zaterdagavond zijn Jason en ik de stad wat meer gaan verkennen. We hebben een beetje rondgelopen langs de Yarra river en zijn uiteindelijk in een klein gezellig straatje terecht gekomen waar we een Mexicaans restaurant uitkozen. Je moet wel even weten waar in Melbourne je moet zijn, maar als je dat eenmaal weet, ontdek je steeds meer leuke plekken! Australiërs zijn heel relaxed en vriendelijk. Toen ik vorige week een beetje aan het rondlopen was in de stad met mijn toeristen camera in de aanslag, kwam er een jongen naar me toe gelopen die spontaan een gesprek met me begon. Hoe het met me ging, waar ik vandaan kwam en wat ik van Melbourne vond. Zo hadden we ineens een erg interessant gesprek. Deze jongeman, genaamd Nicolas, kwam zelf uit Noord-Sydney en heeft me even alle hotspots van Melbourne verteld, cocktail barren, restaurants, cafe’s die ik absoluut niet mag missen. Super leuk!

Ohja, ook ben ik nog wezen hardlopen in de Royal Botanic Gardens, wat een prachtig park is! Je hebt er veel meertjes en vijvers met palmbomen aan alle kanten. Het is hier wel winter, maar omdat het niet heel erg koud is, zijn de merendeel van de bomen nog groen. En om in de winter palmbomen te zien is ook best gek. Het viel me op hoeveel mensen er in en rondom dat park aan het hardlopen waren.

News flash: ik heb kangaroo gegeten! Woensdagavond zijn Jason en ik naar de Night Market geweest. In de winter is deze markt twee avonden per week geopend. Het is echt hemel op aarde. Zoooooveel eten. En drinken. En muziek. En meer. We hebben een tijdje tussen alle kraampjes gelopen en kregen zoveel honger van alle geuren dat we besloten een ''Best of Australia's outback'' te proberen. Een bord met kangaroo filet, haai en emu. Voor wie niet weet wat emu is moet het even googlen. Ik wist het ook niet, maar het zijn echt lelijke beesten die blijkbaar alleen in Australie voorkomen. Lijken een beetje op een struisvogel met een super lelijk hoofd en snavel. Jason had een lichtelijke hekel aan het beest vanwege hun afgrijselijke verschijning, dus had ik de eer om dat stuk vlees op te eten. Ik moet zeggen, het smaakten alle drie echt super lekker! Kangaroo heeft echt een hele lekkere smaak en haai verraste me. Had niet gedacht dat ik het zo lekker zou vinden. Ik kan nu in ieder geval weer drie soorten vlees van mijn lijstje afstrepen haha.

Het beste nieuws van de week: ik heb een baantje! Ik ben deze week op job hunt geweest in Richmond en heb m’n cv bij verschillende barren en restaurants achtergelaten maar dat wilde nog niet echt vlotten.. totdat ik vrijdag belde met Kimberly, mijn contactpersoon bij Sand Hill Road. Sand Hill is het bedrijf waar ik volgend jaar stage ga lopen. Dit is een hospitality group, ze beheren verschillende barren en hotels in Melbourne. Over twee weken openen ze hun nieuwste hotel, het Garden State Hotel. En Kimberly heeft voor me gelobbyd en aanstaande woensdag begin ik aan hun training. Ik zal onderdeel van het bedieningsteam zijn. Van woensdag t/m maandag zullen we een intensieve training krijgen om iedereen klaar te stomen voor de opening. Ik heb er echt zoveel zin in! Zoek maar eens op: Garden State Hotel Melbourne. Top locatie!

In mijn volgende verslag hoor je vast meer over mijn nieuwe baantje. Ciao!

  • 05 Juli 2016 - 14:23

    Johan:

    Nou Laura,

    eindelijk is je verslag te lezen. En zoals altijd leuk en boeiend om te lezen. Ben benieuwd hoe het werk zal gaan bevallen. groeten aan Jason.

    groetjes
    papa

  • 05 Juli 2016 - 23:09

    Oma:

    Leuke brief

  • 11 Juli 2016 - 16:31

    Tante Monique:

    Weer heel leuk om jouw verslag te lezen :-)! Alweer vanalles meegemaakt en een heleboel om te doen! Fijn dat de ontmoeting met Jason weer vertrouwd was, komt dan wel goed. Geniet er iig van en heel veel groetjes, Tante Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 10 Maart 2011
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 61437

Voorgaande reizen:

23 Juni 2016 - 28 Augustus 2016

Laura in Australie

29 Augustus 2013 - 23 December 2013

Laura in Canada

05 April 2011 - 28 Februari 2012

Scholarship Zuid-Korea

Landen bezocht: