Natuur, vrijwilligerswerk en kou... - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Laura Hendriks - WaarBenJij.nu Natuur, vrijwilligerswerk en kou... - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Laura Hendriks - WaarBenJij.nu

Natuur, vrijwilligerswerk en kou...

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 November 2011 | Zuid-Korea, Seoel

Hoi hoi!!

Wat was het lekker druk de laatste tijd, maar hier zijn we weer.
Ondertussen is het echt op en top winter, koreaans weer blijft raar.
Een paar weken geleden was het gewoon echt nog lekker herfst en dan ineens van de 1 op de andere dag is het ijskoud.
En met koud bedoel ik ook echt vrieskou, en iedereen zegt dat dit nog maar het begin is, terwijl ik gewoon mijn winterjas heb hier, zeggen Koreanen tegen mij dat ik nog een jas moet kopen, nou dat wordt nog wat!

De laatste weken hebben we veel leuke dingen gedaan met het Koreaans language department.
We zijn naar minsokchun geweest, nog een traditioneel oud dorp, die heb ik nu ondertussen echt al teveel gezien haha.
Maar toch, als je dan weer ergens anders bent, met andere mensen, is het super leuk.
In de herfst trekken alle Koreanen erop uit om van de natuur te genieten, en ik moet zeggen dat het ook erg mooi is hier dan.
Met mijn klasgenoten ben ik naar namisom geweest, een klein eilandje net buiten Seoul. Echt super mooi in de herfst!
Wij hebben daar fietsen gehuurd en zijn zo rondgefietst over het eiland. Het was een brede fiets voor 3 personen, als eerste ging mijn Chinese klasgenootje fietsen, we gingen echt overal heen behalve gewoon op de rechte weg, dus ik vraag haar: kun je niet sturen?
Zegt ze, nee eigenlijk niet, het is de eerste keer dat ik op een fiets zit... echt apart, ik had er even niet aan gedacht dat er mensen zijn die niet elke dag fietsen... mijn Japans klasgenootje was helemaal verbaasd dat ik zo goed kon fietsen haha.

Verder heb ik een vrijwilligers organisatie in Seoul gevonden, die verschillende evenementen hebben om dingen onder de aandacht te brengen en daarnaast helpen ze elke maand bij verschillende weeshuizen. In Korea worden heel vaak baby's ergens '; gedumpt' en de reden weten veel mensen niet. Ik ben afgelopen maand naar een weeshuis in Suwon geweest, en het was echt super om met die kinderen om te gaan. Ik kon ook goed met die kinderen communiceren, wat echt super leuk was..!
Koreaanse kinderen zijn gewoon te schattig, ik wilde ze allemaal wel mee naar huis nemen..
Dit gaan ze waarschijnlijk wekelijks doen, zodat we elke week met die kinderen kunnen spelen en mee helpen koken etc.

En nu nog drie maanden te gaan, het gaat echt te snel...
Foto's volgen, ik moet alleen even een andere manier zien te vinden, zit hier aan m'n limiet!!

Tot snel!!

Liefs, Laura.

  • 28 November 2011 - 11:42

    Suzan:

    Hee Lau!
    Wat een leuk verhaal weer! Wat goed dat jullie in alle drukte ook nog vrijwilligerswerk doen bij een weeshuis.. Ben benieuwd naar de foto's, zal facebook weer goed in de gate houden!
    Spreek je snel weer!
    xx

  • 08 December 2011 - 21:56

    Tracey:

    Hoi ik heb jouw verslag gelezen en ik heb zelf ook interesse in een taalreis naar zuid-korea maar ik kan nergens een bedrijf vinden die dat heeft.
    Ikzou graag willen weten via welke organisatie jij dit hebt gedaan?
    Ik zie zelf alleen china en japan verschijnen.
    Mijn email is Tracey092@hotmail.com
    Ik hoop zo snel mogelijk iets te horen.

    Mvg,

    Tracey

  • 11 December 2011 - 10:33

    Tonny En Antoon:

    Hoi Laura,
    Geweldig, mooi dat jullie ook kennismaken met de wereld van vrijwilligers in en om Seoul, dat is toch weer een andere beleving.
    Zijn er ook 'heel 'leuke' Koreanen ??!!
    Groetjes Tonny.

  • 02 Januari 2012 - 16:10

    Karin:

    Hoi Laura,
    Wat grappig dat ik jou gevonden heb bij waar ben jij nu...
    Ik heb je laatste verslag gelezen en als ik het zo lees heb je het enorm naar je zin daar. Hoe is het verder? en ik zal nog regelmatig een keer kijken hoe je reis verloopt.
    Wat ik heel leuk vind is om te lezen en te zien aan je foto's dat een klein meisje waar ik vroeger opgepast heb nu zo groot is haha...
    Nog veel plezier

    Groetjes Karin van Assema-Heinsbergen (oude buurvrouw beek en donk)

  • 08 Januari 2012 - 19:01

    Tonny En Antoon:

    Hoi Laura, Lekerstraat is weer bewoond en.... we willen jou nog een mooi 2012 toeschreeuwen en zeer bedanken voor dat bijzondere kaartje.

  • 12 Februari 2012 - 18:38

    Tonny En Antoon:

    De laatste dagen in Seoul en dan nog fijne vakantie en dan.....
    tot gauw.
    Gr. tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Scholarship Zuid-Korea

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

De laatste weekjes

27 November 2011

Natuur, vrijwilligerswerk en kou...

18 Oktober 2011

Hollander in Korea

14 September 2011

Genieten!!

19 Juli 2011

Time flies when you're having fun!
Laura

Actief sinds 10 Maart 2011
Verslag gelezen: 927
Totaal aantal bezoekers 61497

Voorgaande reizen:

23 Juni 2016 - 28 Augustus 2016

Laura in Australie

29 Augustus 2013 - 23 December 2013

Laura in Canada

05 April 2011 - 28 Februari 2012

Scholarship Zuid-Korea

Landen bezocht: