Aankomst - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Laura Hendriks - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Laura Hendriks - WaarBenJij.nu

Aankomst

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 April 2011 | Zuid-Korea, Seoel

Hallo allemaal!

Nou, mijn eerste berichtje vanuit Korea!
Ik ben vanochtend om kwart over 11 koreaanse tijd aangekomen op Incheon airport. Het afscheid was gisteren toch nog best lastig en emotioneel, maar zodra ik in het vliegtuig zat had ik een gevoel van nou, laat het nu ook maar beginnen, ik heb er echt zin in!
De reis viel echt tegen, het duurde heeeel lang..
De eerste 3 uur naar Moskou waren al erg, nou en dat was nog maar het begin!
Op Moskou aangekomen bleek dat daar nog sneeuw lag, was ook wel een beetje een verrassing. Peter en ik hebben daar op het vliegveld wat gedronken en konden al redelijk snel het tweede vliegtuig weer in.
Deze vlucht zat duidelijk veel voller als de vlucht van A'dam naar Moskou. Toen ik mijn stoel had gevonden en wilde gaan zitten, begon een Koreaans meisje die op de stoel langs die van mij zat, tegen me te praten. Of ik ergens anders wilde gaan zitten, zodat haar vriend langs haar kon zitten.
Nou ja dat vond ik prima, mij maakte het niet uit waar ik zat, want Peter en ik hadden geen stoelen naast elkaar gekregen.
Ik dus naar een andere vrije stoel toe, maar daar zat een meisje langs die vroeg of ik ergens anders wilde gaan zitten want ze had met dat vorige meisje van plek geruild en ze wilde graag dat haar vriendin langs haar kon zitten.
Ik nog een keer dat vlieguig rondgekeken, maar kon zo snel geen andere vrije stoel meer zien.
Ja.. toen stond ik daar midden in een bomvol vliegtuig, in het gangpad, allemaal Koreanen om me heen die me aan het aanstaren waren met zo'n blik van: oh heb je zo'n blond buitenlands meisje die geen plek heeft...!
Uiteindelijk hebben er nog 2 mensen geruild en zo zijn Peter en ik toch nog langs elkaar komen te zitten.
Haha dat halve vliegtuig verhuisd, maargoed uiteindelijk zaten we allemaal!

Ik had me voorgenomen om van de 8,5 uur van Moskou naar Incheon 8 uur te gaan slapen, nou ik denk dat ik ongeveer een uurtje licht heb geslapen, het lukte totaal niet!
Dus vanochtend kwamen Peter en ik allebei erg moe, maar wel blij (!) in Korea aan.

We hadden verwacht dat als we de aankomsthal binnen zouden komen lopen, er iemand zou staan met een bordje met onze namen erop. Er stonden wel heel veel mensen met heel veel gekke bordjes, maar Laura en Peter was daar niet tussen te vinden.
Wij dus maar ergens onze bagage geparkeerd en Peter nog een keer daarheen gelopen. Toen vond ie iemand tussen alle mensen die wel een bordje met onze namen had.
Hij heeft ons meegenomen naar buiten, waar we in een klein (heel apart bekleed) busje konden stappen, die ons van Incheon naar de campus bracht.

De campus herkende ik meteen van de plattegrond en de foto's die ik al gezien had, en het ziet er in het echt natuurlijk nog leuker uit haha!
Eerst naar het International office, waar ze onze paspoorten checkte en ik mijn kamernummer kreeg. Daarna zijn we naar het kantoor van de oh zo beruchte Meneer Kwon gelopen (de coördinator van het scholarship program en eigenlijk coördinator van de hele campus hier heb ik het idee). Het is een hartstikke aardige man met gevoel voor humor haha.
Hij legde ons het één en ander uit en heeft Peter en mij daarna naar onze kamers begeleid. Ik zit op de 8e verdieping, samen met een Koreaans meisje. Ze is echt heel erg aardig en behulpzaam. Toen ik de kamer binnenkwam met al mijn koffers vroeg ze meteen of ze het van me kon aanpakken en op mijn bed neer kon zetten. Ik moet echt even wennen dat iedereen hier zó aardig is en alles uit mijn handen wil pakken. Op het vliegveld vroeg de man me ook al: allow me.. en hij ging gewoon met mijn koffer sjouwen. Misschien komt dat omdat ik hier voor de eerste dag ben en is het morgen afgelopen, maar het bevalt me wel hihi :)

Nadat we onze spullen in onze kamers neer hadden gezet, moesten we meteen met een Koreaanse jongen mee waarvan ik de naam al vergeten was toen ie het zei, om mijn dollars in te gaan wisselen voor Kwonnen/kwons.. weet niet precies hoe ze dat hier zeggen haha.
Daarna door naar een grote supermarkt om een eigen kussen en dekbed te kopen.
Peter en ik waren helemaal uitgeput en moe van dat lange vliegen, ik stonk, had dorst en moest ontzettend naar de wc, maar tijd om ff op te frissen kregen we niet! We moesten meteen mee om spullen te gaan kopen haha.

Peter heeft trouwens geen kamer in het Globee Dorm (zo heet het gebouw waar ik slaap), maar hij heeft in een apart gebouw, apart van de campus, een éénpersoons kamer. Hij kan er koken, wassen etc. Máár moet wel gas en electriciteit per maand voor zichzelf betalen.

Het valt me op dat Meneer Kwon bijna alle studenten hier persoonlijk kent. Iedereen groet hij vriendelijk en veel studenten kletsen ff met hem of maken een grapje. Hij weet van iedereen precies uit welk land ze komen en hoe lang ze hier blijven en welk programma ze hier volgen. Dat is een groot pluspunt, het lijkt groot hier, maar tegelijkertijd is het heel gezellig en persoonijk!
Alle studenten die ik tegenkwam toen ik rondliep met Men. Kwon groette me met een grote glimlach als hij zei dat ik uit Nederland kwam. Iedereen buigt meteen en je krijgt van alle kanten te horen: 'nice to meet you!'.
Dat is echt heel bizar maar super leuk natuurlijk!

Oh btw, ik heb ook een telefoon op mijn kamer waarmee ik gratis naar Nederland kan bellen, hoe fijn is dat! (Ik weet alleen niet of dat eenmalig is haha..)
Ik zal morgen wel een keertje bellen, het is nu nog te vroeg in Nederland denk ik zo.

Ik heb natuurlijk ook alweer mijn eerste blunder begaan..
Toen ik mijn kamer binnen wilde stappen met al mijn koffers, liep ik zo door om mijn zware koffer langs m'n bed neer te gaan zetten. Dus Men. Kwon meteen: maybe you should take off your shoes, Korean habit! Toen dacht ik, ohja natuuuurlijk! Ik kom ook voor de eerste keer ergens binnen hoor, loop meteen door haha..

Nou, mijn eerste indruk hier van de campus is erg goed! Denk dat ik me hier goed kan vermaken :)
Morgen hebben we nog een vrije dag, vrijdag begint de orientatie.
De orientatie houdt blijkbaar in dat er een ceremonie gehouden wordt voor alle 21 studenten van het scholarship, om te vieren dat wij hier komen studeren.
Daar zal de minister van het ministerie van Patriots and Veterans affairs bij zijn, en als ik het goed begrepen had, ook de minister van Korea zelf!
Nou, hoog bezoek dus!!
Na dit bezoek gaan we met z'n allen lunchen inclusief Men. Kwon en dan gaat hij ons verder alle informatie geven die wij nodig hebben.
Maandag moeten we een placement test doen om te kijken hoe je niveau Koreaans op het moment is (Uuuh ja 0,0 dus).
En dan dinsdag de eerste lessen!

Ik zal jullie snel weer op de hoogte stellen, foto's volgen!

Btw, dat vriendenboekje is echt heeeelemaal geweldig! Hahaha ik heb zo hard moeten lachen in het vliegtuig, hele herkenbare antwoorden!
Iedereen heel erg bedankt daarvoor, echt super, super leuk!

Liefs Laura.

  • 06 April 2011 - 07:20

    Yvet:

    Hee Laura!
    Wat leuk zo'n eerste berichtje! Fijn dat de eerste indruk goed is.. en onthoud de antwoorden uit de quiz van Jan, haha! dan kunnen blunders alvast voorkomen worden.
    Geniet van je eerste dagen! En als de minister van Z-korea al voor jullie komt, dan zijn ze wel heel blij met jullie! Succes! xx

  • 06 April 2011 - 07:38

    Laura:

    Nou zo te zien is de reis qua tijd goed gegaan! Had je ons nog zien staan? Jullie pap wou perse blijven wachten om je te zien opstijgen haha! Natuurlijk heb ik daar dan ook maar weer een filmpje van ggemaakt! Gelukkig is het begin al leuk en wat een lang verhaal haha! Ik wacht vol spanning op de fotos! Geniet ervan en pas op voor nog meer blunders!
    Liefsxxx

  • 06 April 2011 - 07:39

    Laura Is Wilma:

    Foutje

  • 06 April 2011 - 08:41

    Lidia:

    hee!
    goed om te horen dat het allemaal goed verlopen is, ondanks dat de reis zo lang duurde... wel fijn overigens dat je goed met je kamergenote op kunt schieten dat is wel makkelijk als je daar een jaar mee moet vertoeven!
    geniet van je eerste dagen in Z-Korea! wij wachten hier weer met smart op je volgende verhaal vanuit daar!
    xx liefs

  • 06 April 2011 - 09:47

    Annnee:

    Haa Lauraa!!

    Wat fijn om te horen dat je heel aangekomen bent. Alle spullen toch nog daar gekregen. Nou test die telefoon maar is uit wie weet haha! Fijn dat je een lief huisgenootje hebt die kan jou daar mooi even de weg wijs maken! Verken daar de buurt maar is eventjes en dan kun je dinsdag aan het echte werk gaan beginnen! We zien de foto's/nieuwe berichtjes vlug verschijnen!!
    Succes daaro!!

    Liefs! Xx

  • 06 April 2011 - 14:11

    Joline :

    oehlala! gratis naar NL bellen, dat is wel een dik pluspunt! maar let op, want dadelijk moet je toch een mega rekening betalen :O

    fijn om te horen dat tot nu toe alles goed gaat! op wat kleine blunders na haha maar ik snap dat je niet gewent bent om je schoenen uit te doen;) ennuh... van mij en ons mam: good luck met je koreaanse talentest maandag!! en ga ons nou niet vertellen dat je geen koreaans kan laura, kom op :O haha :P

  • 06 April 2011 - 14:35

    Sanne:

    Zo meid, leuk om je verhaal te lezen!Het is een lange reis geweest, maar je bent er eindelijk aangekomen. Leuk om te horen dat je er enthousiast over bent en natuurlijk een leuke eerste blunder (had mij ook overkomen denk ik)!
    Heel erg veel plezier en ik spreek je nog!
    xxx

  • 06 April 2011 - 15:59

    Irene:

    heeee laura!
    wat leuk om te lezen zeg! je wordt er wel goed ontvangen dat is leuk:) zijn er meer westerse mensen? ik hoop dat je je snel helemaal thuis voelt, maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen!
    tot de volgende ronde waarbenjij.nu:D
    xxxxx

  • 06 April 2011 - 16:55

    Tante Monique:

    Ha Laura, al een heel leuk verhaal de eerste dag! Ga je zeker via deze site volgen. Vind het heel knap en dapper dat je dit allemaal aan durft. Heel veel plezier met het opdoen van al die nieuwe indrukken. En dat Koreaans komt wel goed, hoor! Hoop ook dat het eten een beetje lekker is, want goed eten en slapen....... dat is toch het belangrijkste (Oma).!!! Tot gauw. Liefs, Tante Monique xxx

  • 06 April 2011 - 17:38

    Ellen:

    Hee laura,

    wat leuk om zo je eerste reisverslag te lezen. We moeten het toch maar eerlijk bekennen, het is niet je eerste blunder he, grapje meid!
    Jammer dat de reis zolang duurde. Wat fijn zeg dat je 'gratis"' naar Nederland kan bellen. Als dat zo ook werkelijk blijft, wacht ik tot ik een telefoontje van je krijg!

    meid heel veel plezier daar! en ik blijf je volgen.

    xx

  • 06 April 2011 - 18:33

    Fam. V.d. Hurk:

    Hoi Laura,

    Zo je bent goed aangekomen, dat is alweer een hele geruststelling ook voor het thuisfront ,dat alles goed is gegaan. De rest komt dan wel en zo te lezen is je eerste indruk al goed. Je hebt ookt al geskyped met thuis ( heb ik van je moeder gehoord) nou dat is wel fijn als je met elkaar kunt praten en zien. Ik wens je een fijne tijd toe en succes met je eerste week.

    gr. Iedje en de rest v.d fam.

  • 06 April 2011 - 21:48

    Evelien:

    Hee laura

    Leuk om te horen dat je eerste indruk goed is. dat is in ieder geval n fijne binnenkomer. Fijn dat die mensen daar zo behulpzaam zijn:)

    nouja als er nooit iemand een blunder zou maken zou het ook mar saai zijn he haha hebbe we ook weer wat te lachen ook al waren we er zelf niet bij haha

    xxx Evelien

  • 07 April 2011 - 08:33

    Jos Dijstelbloem:

    Hoi Laura,

    ik heb vanmogen van je moeder deze site doorgekregen zodat we je ook een beetje kunnen volgen. Fijn dat de eerste indrukken goed zijn en dat je erg leuk vind daar, als ik zo je verhaal lees. Het is een hele onderneming en erg knap van dat je dit onderneemt, het zal giganties zijn wat je daar aan indrukken op zal gaan doen de komende tijd. Geniet er van en wij zullen je ook volgen via deze site, groetjes en een hele fijne tijd toegewenst. Annie en Jos Dijstelbloem.

  • 07 April 2011 - 11:54

    Tonny En Antoon:

    geweldig Laura lekker genieten, laat alles maar even op je af komen en er zal vlg week nog geen so koreaans zijn. Gister is het me niet gelukt dit berichtje naar jou te krijgen maar een nieuwe poging en nu heb ik ook de foto's al gezien. Je bent er echt.
    Groetjes Tonny.

  • 07 April 2011 - 21:19

    Anne-Marie Engels:

    Ha die Laura,

    Nou blij dat je heelhuids aangekomen bent en of die man nou kwo, kon, wen, kwai, toi, ti of nie heet maakt niet uit als ie maar aardig is en vooral belangrijk een beetje humor heeft.
    Foto's zien er leuk uit en dat je nog geen koreaans kent is logisch dat ging je daar toch leren!!!!

    xx Anne-Marie Engels

  • 10 April 2011 - 18:16

    Ingrid Schuitemaker:

    Hoi Laura, heel leuk om dit te lezen, ik blijf zo goed op de hoogte van wat jij/jullie daar meemaken! X

  • 11 April 2011 - 20:31

    Opa En Oma:

    hallo laura, je ben nog steeds dat ene
    bijzondere meisje.dat lezen we in je reisverslag.alle talen van de mensen waar je mee omgaat,och je hebt er nog een jaar de tijd voor.we hebben er alle vertrouwen in liefs en groetjes van oma

  • 09 Juli 2011 - 20:05

    Johan Pansier:

    Hallo Laura,
    Ik en jou niet en jij kent mij niet. Maar wat een leuke reisverslag maar jij. Ik ben zeer geïnteresseerd. Ik kom nl. ook uit Zuid-Korea, geboren in Seoul. Ik was 8 jaar toen in geadopteerd ben door de Nederlandse ouders. Ik zal regelmatig jouw reisverslagen lezen!!

    Trouwens, heel veel succes met je studie!
    En euhh.. zijn die Zuid-Koreanen nog een beetje aardig voor je ;-)

    Gr,
    Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Scholarship Zuid-Korea

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

De laatste weekjes

27 November 2011

Natuur, vrijwilligerswerk en kou...

18 Oktober 2011

Hollander in Korea

14 September 2011

Genieten!!

19 Juli 2011

Time flies when you're having fun!
Laura

Actief sinds 10 Maart 2011
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 61499

Voorgaande reizen:

23 Juni 2016 - 28 Augustus 2016

Laura in Australie

29 Augustus 2013 - 23 December 2013

Laura in Canada

05 April 2011 - 28 Februari 2012

Scholarship Zuid-Korea

Landen bezocht: