Introductie van Korea - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Laura Hendriks - WaarBenJij.nu Introductie van Korea - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Laura Hendriks - WaarBenJij.nu

Introductie van Korea

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 April 2011 | Zuid-Korea, Seoel

Hallooo!

Ik ben volop van het Koreaanse leven aan het genieten.
Vrijdag de ceremonie gehad, ik was een soort van 'verdwaald' op de campus (vraag me niet hoe) waardoor ik het niet helemaal meegemaakt hebt. De rector van de universiteit, mensen van de Korean war memorial foundation en van het Ministry of patriots and vetaran affairs waren aanwezig. Nadat we op de foto waren geweest hebben we gelunched en onze studiegenoten ontmoet.
Er zijn naast Peter en mij 6 mensen uit Ethiopie, 3 uit Turkije (waarvan er 2 al perfect Koreaans spreken, maar geen Engels.. inderdaad een beetje vaag), 3 uit Thailand en 3 uit Colombia. Daarnaast zijn er nog exchange students uit Spanje en Argentinië.
Na de presentatie van Steve Kwon over de universiteit etc hebben Peter en ik met een turks meisje, 2 colombiaanse jongens en een colombiaans meisje wat sightseeing gedaan en hebben we wat gegeten en gedronken.
Dit was voor mij de eerste keer écht Koreaans eten: schoenen uit en op de grond.
Met stokjes eten is niet voor mij weggelegd.. ik werd na de 100 poging sjagerijnig van mijn eigen onhandigheid haha.
Ook moet ik nog even wennen aan het eten, al moet ik zeggen dat ik dingen al minder snel 'spicy' begin te vinden! Ook heb ik Soju gehad, Koreaanse drank die erg populair is. Nouja, als het aan mij ligt valt dat wel mee haha. Als je in een restaurant gaat eten is water, Soju, bier en soms cola het enigste wat ze serveren.
Koreanen blijven nooit lang 'na tafelen'. Zodra men het eten op heeft gaan ze ergens anders heen om verder te kletsen en te drinken.
Het is erg leuk om met een internationale groep dingen te ondernemen, dat geeft veel en interessante gespreksonderwerpen!
Zo zijn we er achter gekomen dat men in Colombia ook een opvallend verschil heeft tussen stad en platteland, zoals wij in Nederland de randstad en de 'rest' hebben. Dat is erg grappig om te ontdekken!

Gisteren zijn we met ongeveer dezelfde groep met de metro naar Yongsan gegaan. Daar heb je een ontzettend groot warenhuis met laptops, headsets, tv's, telefoons etc. Alles zit daar onder één dak en ze concurreren allemaal met elkaar. Dit soort warenhuizen zie je vaak in Korea, het is ook erg makkelijk!
Hier hebben we wat rondgekeken en hebben sommigen wat gekocht. Sommigen ook niet, door de falende communicatie.
Hierna zijn we wat gaan rondlopen. Kraampjes op straat is typisch Koreaans, altijd staan er kraampjes waar mensen eten bakken en het voor je opwarmen waar je bijstaat. Vers en schoon dus!
We hebben hier ook vanalles van geprobeerd, was erg leuk!
Wat iets minder leuk was, was het eerste wat ik probeerde.
Het waren gewoon kleine ronde balletjes. Er werd saus overheen gedaan dus de eerste hap die ik nam smaakte best goed. Totdat iemand zei: het zijn de rondjes van de tentakels van een oktopus! Nou echt, ik wist niet wat ik ermee aan moest haha!
Het smaakte opeens totaaaal niet meer! Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd níet aan de tentakels van een oktopus te denken (wat dus niet lukte..) en heb het zo snel mogelijk doorgeslikt.
Dit dus nooit meer haha!!
De rest was overigens wel lekker hoor :)
Hierna hebben we de metro weer gepakt en zijn we naar Namyeong gegaan.
Dit was meer de 'downtown' van Seoul.
Grote billboards, kleuren, licht!
Hier hebben we wat rondgelopen en als echte toeristen vollop gefotografeerd natuurlijk.
Hierna zijn we met de metro weer terug gegaan naar de uni.
Het is hier heel makkelijk om met de metro te reizen. Ik heb een T-money cart gekocht (de veel gemakkelijkere manier van de OV chip). Hier zet je geld op en je kunt voor ongeveer 1000 won (50 eurocent!!) reizen naar waar je maar wilt binnen de metro stations.

Vanochtend de language test gehad. Nou we kregen een 5 pagina's tellend formulier voor ons, alles Koreaans.
Of we het even wilde invullen.. toen bleek dat 2/3 nog helemaal geen Koreaans kon. Ik heb dus alleen m'n naam opgeschreven en we beginnen bijna allemaal met level 1..
Vanmiddag lekker in het zonnetje gezeten op de campus.
Er zijn hier heel veel Spaans sprekende mensen: Colombianen, Argentijnen, Spaans meisje en m'n kamergenootje uit Equador. Ik leer hier het komende jaar dus niet alleen Koreaans, maar ook Spaans!

Morgen beginnen dan eindelijk de lessen, ik heb er erg veel zin in!
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen, ik hoor dat het niet al te moeilijk is, dus ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik het redelijk door heb!

Ik heb vandaag ook m'n alien registration gedaan, dat is nodig voor m'n studentenkaart en inlogcode. Als dit is gebeurd kan ik hier ook een telefoon gaan kopen.
En een telefoon is voor ons allemaal erg welkom, want het is zo erg lastig communiceren wanneer je iets met elkaar wilt afspreken.
Dit duurt nog twee weken...

Oh wat ook nog wel even leuk is om te vertellen: in Korea is het erg onbeleefd als je je bord niet leeg eet.
Dit is best een lastige kwestie voor mij. Vandaag ben ik met Yvette (Spaanse exchange student) in een erg gezellig, knus restaurantje gaan eten. Hier kreeg ik rijst met tonijn en ei. Het was erg lekker, maar het was een ontzettend groot bord!! Het is zoveel rijst, dat krijg ik dus nooit op, hoe hard ik het ook probeer haha.
Yvette zei dat je in het begin gewoon moet wennen aan die grote porties. Nou ik denk dat ik het komende jaar echt niks anders eet dan ontbijt, lunch en diner. Tussendoor kan gewoon niet, anders kan ik die grote hoeveelheden rijst nooit op haha!

Sorry voor alweer zo'n lang verhaal, mnaar ik ben zo enthausiast en wil gewoon te veel vertellen haha!

Liefs Laura.

  • 11 April 2011 - 14:24

    Wilma:

    Heeey

    Nou dit ziet er wederom weer leuk uit!
    Ik had je foto's gezien en het is echt gewoon een hugs stad! Maar wel superr vet! Volgende keer iets minder lange verhalen mensen zoals wij hebben ook nog een sociaal leven haha grapje! Have fun en succes morgen met je les!

    Liefssx

  • 11 April 2011 - 14:40

    Papa:

    Hoi Laura,

    het duurt misschien even, maar ook jij leert vast nog met stokjes eten. Net als vorige keer een leuk verhaal om te lezen, enne...beter een leuk lang verhaal dan een kort saai.

  • 11 April 2011 - 18:04

    Yvet:

    Hee Laura,

    Je verhalen zijn voor mij helemaal niet te lang hoor! Ik vind het alleen maar leuk om te lezen ;)
    Maar leuke naamgenoot! Succes met je lessen morgen! xx

  • 11 April 2011 - 19:22

    Breshna:

    Laurie!!
    haha vind het superleuk dat ik al je avonturen hier kan lezen...het klinkt allemaal echt geweldig en ben dan ook stiekem wel jarloers! :P Maaaar ik lees het allemaal met je mee! We moeten gauw gaan skype zodat ik et ook live kan horen! heeeeel veel plezier daar nog!!

    p.s. mn skype is bressar..volgens mij gaf ik je laatst de verkeerde!!

    dikke kus!!

  • 11 April 2011 - 20:21

    Mieke Hellings:

    Verontschuldig je niet voor je lange verhalen. Het is juist leuk dat je van die enthousiaste verhalen schrijft. Samen met de foto' s geeft dit een goede indruk en genieten wij een beetje mee.

  • 11 April 2011 - 20:38

    Anne:

    Hallowa!

    Nou nou.. ik lees het anders met veel plezier! Ik had de foto gezien dat je een poging deed met stokjes eten maar dat komt vanzelf! Nou veel succes morgen met je lessen! en maar is kijken of het echt zo makkelijk is! Haha

    Success Xx

  • 12 April 2011 - 07:27

    Aimee:

    Super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt :)
    Nog heeeel veel plezier en ik spreek je snel!

    xxxx

  • 12 April 2011 - 19:59

    Anne-Marie Engels:

    Ha Laura,

    Nou John zei het al op die foto's was al een zwarte vriend te zien, maar ook nog meer vrienden en zelfs vriendinnen die niet groter zijn als jij. Wat betreft die paar blaadjes die je moet leren met tekst dat zag er simpel uit. Er staat gewoon volgens mij een recept voor lasagne a la Korea, makkelijk als je al die rijst een beetje moe bent. 't zijn inderdaad flinke borden eten, maar ziet er wel heerlijk uit, uitgezonderd die ballen dan, die zullen wel een beetje taai zijn geweest, dus maar een keertje extra knauwen.
    Groetjes,
    Anne-Marie en John

  • 13 April 2011 - 13:36

    Peter En Diny:

    Hallo Laura,
    zo te lezen heb je het daar druk genoeg.
    Het zal wel een hele braspartij worden als jij met stokjes moet gaan eten.
    We lezen je verslagen met plezier.
    Veel plezier daar en succes met de lessen.
    Groetjes,
    Peter en Diny

  • 14 April 2011 - 15:43

    Tante Monique:

    Ha Laura,
    Op de foto's te zien hoef te niet om te komen van de honger. Ziet er best lekker uit allemaal. Gewoon niet nadenken wat het is, dan smaakt het misschien nog het lekkerst!! Gezellig om lange verhalen te lezen, je schrijft zoals je praat!!! Veel succes met de eerste lessen. Wij zullen zondag wel een wijntje op je drinken.
    Liefs, Tante Monique

  • 14 April 2011 - 16:40

    Tonny En Antoon:

    heerlijk enthousiast Laura, wij blijven je volgen en ... toch maar van alles een beetje proberen, en dat spaans: da's mooi meegenomen.
    Groetjes Tonny.

  • 15 April 2011 - 12:57

    Sharon:

    Hi Laura,
    Super leuk om je verhalen hier te lezen! Het enthousiasme spat eraf! Vooral zo door gaan. En het klinkt nu al helemaal leuk wat je daar allemaal doet. Kan me voorstellen dat je tussen al die grote gerechten door geen honger meer zult hebben! Haha.
    Groetjes Sharon

  • 21 April 2011 - 14:45

    Fam Van Der Heijden:

    Hoi Laura.
    Je bent al aardig ingeburgerd, zo te lezen. Heel veel succes met je studie en vergeet niet te genieten van dit verre land.
    We blijven je volgen.
    Heel veel groetjes
    Thijs, Emma, Freek, Chris en Christie

  • 22 Juli 2011 - 15:53

    Anoniempje:

    Hallo laura ik wil heel graag koreaans leren. Hoe heb jij het gedaan ? Ik hou echt van dat land . Zo te horen heb je het daar naar je zin X

  • 22 Juli 2011 - 16:32

    K.A.M:

    Hallo !
    Hoeveel kost een ticket naar Korea?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Scholarship Zuid-Korea

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2012

De laatste weekjes

27 November 2011

Natuur, vrijwilligerswerk en kou...

18 Oktober 2011

Hollander in Korea

14 September 2011

Genieten!!

19 Juli 2011

Time flies when you're having fun!
Laura

Actief sinds 10 Maart 2011
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 61501

Voorgaande reizen:

23 Juni 2016 - 28 Augustus 2016

Laura in Australie

29 Augustus 2013 - 23 December 2013

Laura in Canada

05 April 2011 - 28 Februari 2012

Scholarship Zuid-Korea

Landen bezocht: